Zawartość

Joanna Przetakiewicz

Polska projektantka mody, założycielka i dyrektorka modowej marki, radczyni prawna, inicjatorka akcji Era Nowych Kobiet.

Joanna Przetakiewicz, radczyni prawna, projektantka i przedsiębiorczyni. Urodzona w Warszawie, dzieli pracę i życie prywatne pomiędzy Londynem i Warszawą. Właścicielka i dyrektorka kreatywna Domu Mody La Mania oraz marki La Mania Home. 

Studia prawnicze ukończyła na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Działa w branży klinik medycznych, przemysłu mody oraz rynku nieruchomości. Miała okazje pracować z Zahą Hadid czy Karlem Lagerfeldem.

W 1992 roku, na trzecim roku studiów, założyła sieć klinik dentystycznych „Vita-Dent”. W 2010 roku zamieniła swoją największą pasję - modę w biznes zakładając Dom Mody La Mania, którego celem jest tworzenie luksusowej linii prêt-a-porter.

Współzałożycielka międzynarodowego funduszu inwestycyjnego Sandbridge Capital. Jest patronką Serpentine Gallery oraz członkinią British Fashion Council Trust Fund. Bierze czynny udział w najważniejszych wydarzeniach kulturalno-modowych w Wielkiej Brytanii. W latach 2014-2015 była jurorką polskiej edycji programu Project Runway emitowanego przez TVN. Od roku rozwija projekt społeczny Era Nowych Kobiet, który ma na celu wspieranie kobiet w budowaniu poczucia ich własnej wartości poprzez budowanie mikrospołeczności w miastach całej Polski i na świecie.

Era Nowych Kobiet jest obecnie najdynamiczniej rozwijającym się ruchem w Polsce, który ma za zadanie łączyć polki na całym świecie. To budowanie makrospołeczności poprzez tworzenie lokalnych grup bliskich relacji. 

Każdego dnia liderki (dzisiaj jest ich już 134) projektu organizują spotkania, podczas których kobiety dzielą się doświadczeniami, wiedzą, wzajemnie wspierają i inspirują. Od codziennych spotkań przy kawie, przez sportowe wyzwania, wspólne wyjazdy, wykłady ekspertów, szczere rozmowy oraz zwiększanie szans i możliwości zawodowych. Łączą w siłę swoje talenty i umiejętności. Budują przyjaźnie, poczucie bezpieczeństwa i własnej wartości. Za pomocą mediów społecznościowych ruch dociera do milionów do odbiorców (ok 30 mln wyświetleń miesięcznie) mówiąc: SZCZĘŚCIA MOŻNA SIĘ NAUCZYĆ. DOCENIAMY SIĘ, a NIE OCENIAMY. WSPIERAMY, a NIE SPIERAMY.