Biuletyn Informacji Publicznej RPO

Po pierwszym dyżurze w Szczecinie - Punkt Konsultacyjny Rzecznika Praw Obywatelskich bardzo się przyda

Data:

O godz. 15:50 25 kwietnia 2016 r. ruszył w Urzędzie Miasta Szczecina Punkt Konsultacyjny Rzecznika Praw Obywatelskich.

Formalnie mieliśmy zacząć pracę o godz. 16, ale ludzie stali już przed pokojem 57 w budynku urzędu przy pl. Armii Krajowej 1. Dlatego naczelnik Wydziału Przyjęć Interesantów Biura RPO Cezary Walendzik nie patrzył na zegarek.

Mieszkańcy Szczecina czekali na możliwość zgłoszenia swych problemów, chcieli ustalić, czy Rzecznik Praw Obywatelskich jest im w stanie pomóc. Chcieli też dowiedzieć się, co sami mogą zrobić ze swoimi problemami.

Sprawy, z którymi przyszli, dotyczyły całej gamy kwestii prawnych, ale również społecznych. Począwszy od aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnościami, poprzez kwestie dotyczące wspólnot mieszkaniowych i spółdzielni, dodatków mieszkaniowych, wykupu mieszkania komunalnego, na sprawach karnych - wnioskach o kasacje oraz kwestiach uchybień w postępowaniu przygotowawczym - kończąc.

Szczecinianom podobała się idea punktu konsultacyjnego. Mówili, że w regionie brakowało dotychczas takiej inicjatywy, a możliwość porozmawiania osobiście z przedstawicielem Rzecznika Praw Obywatelskich ułatwia sprawne i szybkie przedstawienie problemów ich nurtujących.

Punkt konsultacyjny będzie działał w każdy ostatni poniedziałek miesiąca (w godzinach od 16:00 do 20:00) i następujący po nim wtorek (w godzinach od 9:00 do 14:00 ).

Ważne linki:

Autor informacji: Agnieszka Jędrzejczyk
Data publikacji:
Osoba udostępniająca: Agnieszka Jędrzejczyk