Biuletyn Informacji Publicznej RPO

Jak się dostać do lekarza w pandemii, skoro w przychodni nie odbierają telefonów?

Data:

Telefon na infolinię RPO 800-676-676: Pani skarży się, że nie można się wybrać na normalną wizytę do przychodni, a jedynie porady przez telefon, trudno się w ogóle dodzwonić do przychodni.

W sytuacji epidemii dla dobra pacjentów ograniczone zostały wizyty w gabinetach lekarskich. Przychodnie uruchomiły telefony, pod którymi można konsultować się z lekarzem. Można również odbywać e-wizyty przez portal pacjent.gov.pl, dotyczy to osób, które mają internetowe konto pacjenta. Za organizację pracy w danej przychodni odpowiada kierownictwo tej placówki. Infolinią dla pacjentów jest telefon Rzecznika Praw Pacjenta 800-190-590.

Rzecznik Praw Obywatelskich podejmował już działania w związku ze zgłaszanymi problemami dostępu pacjentów do świadczeń zdrowotnych i kierował wystąpienia generalne do Ministra Zdrowia, naświetlając zarówno trudności pacjentów w dostępie do pomocy lekarskiej jak i nieprawidłowości w rozwiązaniach dotyczących możliwości świadczenia usług przez lekarzy.

Autor informacji: Agnieszka Jędrzejczyk
Data publikacji:
Osoba udostępniająca: Łukasz Starzewski
Data:
Operator: Łukasz Starzewski